Een wereld van symbolen

.............

De 13-Manenkalender introduceert een waar universum aan in elkaar grijpende, onderling verbonden symbolen. Sinds ik de 13-Manenkalender gebruik sinds 2002, denk ik al lange tijd aan symbolen.

Symbolen leiden onze wereld. Logo's, politieke campagnes, ikoontjes en emoji's zijn overal. Het geschreven woord lijkt haast abstract naast alle symbolen.

Het bedrieglijke van symbolen is dat ze geladen kunnen worden met een enorme hoeveelheid aan informatie. Als letters en cijfers (en zelfs woorden) gelijk staan aan de oude floppy disks, dan zijn symbolen als 1GB USB-sticks. <Ja inderdaad. Verwacht veel metaforen vanaf nu! ... Laten we er een spel van maken: Als je alle metaforen in dit artikel kunt tellen, geef ik je iets bijzonders

Symbolen worden doorheen de geschiedenis gebruikt als paraplu's om ideeën, mensen en meer te organiseren. Symbolen zijn KRACHTIG!

Een symbool dat de trots van iemands cultuur stimuleert, kan ook minachting voor een andere cultuur genereren. Of, afhankelijk van aan welke kant van de 'geschiedenis' je staat, kan een symbool dat ooit een bepaald gevoel opriep, nu een hele andere oproepen. En, zoals de symbolen zelf zijn hun gevolgen niet louter "goed" of "slecht".

Neem bijvoorbeeld de Venezolaanse vlag. Tien jaar geleden kan dit de gedachte aan Hugo Chavez hebben aangevoerd, samen met de gedachten die je hebt over het socialisme. Maar nu het land het middenin een ernstige nationale crisis zit, kan het je gevoelens van altruïstische solidariteit met het Venezolaanse volk oproepen. En dit is een toegegeven simplistisch voorbeeld van hoe rijk de rol is die symbolen spelen.

Laten we eens praten over logo's - waarschijnlijk het meest voorkomende type symbool dat op deze planeet bestaat.

Elke keer als je de "gouden bogen" van een bepaalde fastfoodketen ziet, wat wordt er dan in je opgeroepen? Vast veel meer dan alleen de naam van het bedrijf. Zelfs de uitdrukking "gouden bogen" fungeert als een volledig geldige vervanger voor het symbool zelf, effectief wordt het symbool in je gedachten 'ingeladen', samen met al zijn synaptische verbindingen in je psyche. Door middel van reclame verbindt een bedrijf concepten, overtuigingen en zelfs emoties aan hun logo.

Elke advertentie die je over welk bedrijf dan ook hebt gezien, werd 100% geregistreerd in je onderbewustzijn. Die ongemakkelijk over-intieme autoreclame? Die 15 seconden video-advertentie op YouTube die zorgde voor jouw LOL? Deze omvatten altijd (meestal) het logo van het bedrijf. Dit komt doordat een logo als een levende stem is, die in principe datgene kan communiceren wat de adverteerders willen.

Dit wil niet zeggen dat bedrijven kwaadaardig zijn en wij hulpeloze slachtoffers en marketing-slaven zijn, maar om de vraag te onderzoeken: Wordt het landgoed van ons onderbewustzijn gevuld met de enorme en naar alle kanten uitgroeiende voorraden aan zintuiglijke indrukken die we ooit van marketing en reclame hadden? Als dat zo is, dan is ons onderbewuste als een planeet en deze voorraden zijn net als complete landen, bezeten van globalisering - waar ze elkaar bij beurten beconcurreren en opslorpen. <Kijk nu uit! Wanneer je "zoals" of "als" gebruikt, is het een vergelijking, geen metafoor

Zelfs nu zijn de meeste bedrijven ter wereld slechts filialen van relatief een paar mega-corporaties: Zie dit artikel uit 2011 - Ik vraag me af, is dit nu -zes jaar later- meer of minder waar? Hmm!

Maar wees gerust: We zijn klaar met deze specifieke symboliek-tour. Iets verderop ligt Wildspeculatieland en Kwaadmakendcomplotburg - twee plaatsen waar ik echt niet in geïnteresseerd ben om te bezoeken, voor welk doel dan ook.

Het doel hier is om de kracht van symbolen in ons leven te illustreren.

Natuurlijk bestaan er veel symbolen die een pure bedoeling hebben, zoals het algemeen onbekende, maar volledig visionaire Banner of Peace symbool, en vele andere. Maar ik denk dat zo ongeveer alle symbolen ter wereld - tenminste degene waar de meerderheid van ons bekend mee zijn - zijn ingebed in (en misschien zelfs ons inbedden in) een verouderd wereldbeeld.

Wat we nu nodig hebben, zijn symbolen die iets bevestigen dat we allemaal leren kennen: Wij mensen zijn allemaal Eén Grote Familie (Bedankt Key West, Florida!). Het moment dat we het beeld zagen van de hele Aarde in 1969 toonde het menselijk ras dat we in werkelijkheid allemaal in hetzelfde schuitje zitten (ongeacht haar vorm). Dit beeld van de Aarde vanuit de ruimte leidde tot de Whole Earth Movement, Earth Day en meer.

De 13-Manenkalender introduceert een symbolentaal die de gevoelens bevestigen en versterken dat we allemaal onderdeel zijn van één samenhangend geheel.

In de 13-Manenkalender heeft elke dag een galactische signatuur, die zijn eigen symbolen heeft. Dat betekent dat je geboortedatum en galactische signatuur heeft, die jouw galactische signatuur wordt. Door ons te identificeren met onze galactische signatuur kunnen we onze identiteit verruimen of bevrijden voorbij onze geconditioneerde situatie.

Wat betekent dit? Hopelijk kunnen we met meer mensen een grotere verwantschap voelen. Als een Rode Ritmische Draak deel ik een verwantschap met elke andere Rode Draak op de wereld - en er zijn zeker meer Rode Draken op aarde dan de gehele bevolking van het land waarin ik geboren ben. Bovendien zijn alle galactische signaturen gelijkwaardig en hebben unieke relaties met elkaar - ze zijn allemaal verwant aan elkaar.

De symbolen in de 13-Manenkalender verenigen, stimuleren de verbeelding, ze zijn cyclisch consistent en universeel. Iedereen uit elke cultuur kan deze symbolen leren en een gemeenschappelijke ervaring delen met iemand uit een totaal andere cultuur die ook de taal van de 13-Manenkalender aan het leren is. En aangezien deze symbolen geen eigendom zijn van een bedrijf, zijn het de mensen zelf die hun betekenis creëren en delen (behalve de paar eenvoudige codewoorden of zinnetjes die toegewezen zijn aan elk 13-Manenkalender symbool).

Eén ding dat alle culturen gemeen hebben, zijn mensen. En de nieuwe symbolen in de 13-Manenkalender zijn codes om een brug te maken die alle culturen kan verbinden.

De 13-Manenkalender introduceert een symbolentaal die de gevoelens bevestigen en versterken dat we allemaal onderdeel zijn van één onderling verbonden geheel.

In de 13-Manenkalender heeft elke dag een galactische signatuur, die zijn eigen symbolen heeft. Dat betekent dat je geboortedatum een galactische signatuur heeft, die jouw galactische signatuur wordt. Door ons te identificeren met onze galactische signatuur kunnen we onze identiteit verruimen of bevrijden voorbij onze geconditioneerde situatie.

Wat betekent dit? Hopelijk kunnen we met meer mensen een grotere verwantschap voelen. Als een Rode Ritmische Draak deel ik een verwantschap met elke andere Rode Draak op de wereld - en er zijn zeker meer Rode Draken op aarde dan de gehele bevolking van het land waarin ik geboren ben. Bovendien zijn alle galactische signaturen gelijkwaardig en hebben unieke relaties met elkaar - ze zijn allemaal verwant aan elkaar.

De symbolen in de 13-Manenkalender verenigen, stimuleren de verbeelding, ze zijn cyclisch consistent en universeel. Iedereen uit elke cultuur kan deze symbolen leren en een gemeenschappelijke ervaring delen met iemand uit een totaal andere cultuur die ook de taal van de 13-Manenkalender aan het leren is. En aangezien deze symbolen geen eigendom zijn van een bedrijf, zijn het de mensen zelf die hun betekenis creëren en delen (behalve de paar eenvoudige codewoorden of zinnetjes die toegewezen zijn aan elk 13-Manenkalender symbool).

Eén ding dat alle culturen gemeen hebben, zijn mensen. En de nieuwe symbolen in de 13-Manenkalender zijn codes om een brug te maken die alle culturen kan verbinden.

 

Origineel: World of symbols

 

Deze nieuwsbrieven zijn vertaald uit de originele Engelstalige artikelen van Jacob Ritmische Draak, verzonden naar zijn 13 Moon Calendar Essentials nieuwsbrief. Om je in te schrijven voor zijn nieuwsbrief (en gratis videocursus en meer), ga je naar www.newtimecourse.com

  Hey, ik ben Jacob Rhythmic Dragon
Sinds 2002 bestudeer en gebruik ik de 13-Manenkalender om mijn ervaring met TIJD radicaal te ontwikkelen. Gedurende deze tijd, in mijn rol als directeur Communicatie voor de Foundation for the Law of Time,, heb ik persoonlijk talloze mensen van over de hele wereld geholpen de 13-Manenkalender te leren om TIJD als magie en synchroniciteit te ervaren.